onsdag den 2. januar 2013

Sandwich burgere med pommes frites

Aftenens tallerken
Resterne af maden fra nytårs aften er blevet tryllet om til sandwich, med coleslaw, okse cuvette, champignion   og diverse grønt

Resterne af kartoflerne blev varmet, og der blev dampet nogle grøntsager som tilbehør

sandwich brødene var en rest fra fryseren fra sidst jeg bagte dem var der 5 i overskud



Efter 10 min i maskinen


Champignion i actifry












Champignion blev skåret i skiver og smidt i actifry maskinen i 10 minutter




Emma skræller kartofler
Så laver vi pommes frites












Hvis man hellere vil have pommes frites i stedet for de hel stegte kartofler fra nytårs aften så må man jo i gang selv :-)



Dejlig pommes frites maskine
som vi har arvet af min mor
kartoflerne skylles














Hvis du gerne vil have at dine pommes frites bliver rigtig sprøde er det vigtigt at skylle dem rigeligt i kold vand for at skylle noget af stivelsen ud af kartoflerne




Pommes hældes i
½ spsk. olie og krydderier  tilsættes












Det smarte ved en actifry maskine er at man nærmest kan få lige så sprøde grøntsager og pommes frites næsten uden at bruge olie. Til pommes frites plejer jeg at bruge 1 spsk olie til 1 kg kartofler

Lækre sprøde pommes frites
efter 20 min i maskinen
Resterne fra nytårs aften og
sandwichbrød fra fryseren













Efter bare 20 minutter er 500 g pommes frites dejlig sprøde

Resterne af cuvette stegen blev skåret i strimler og varmet i maskinen sammen med sammen med de olie stegte kartofler


Lidt dampede grøntsager
skal vi da også have
Tilbehør til burgerne













Til burgerne dampede jeg lidt grøntsager og skar noget frisk salat, løg, agurk og tomat. der var også en rest coleslaw salat som kom i min burger

Brødene kom 5 minutter i ovnen

Så er maden klar :-)

Så er der dejlig aftensmad, og der blev rester af de dampede grøntsager og 2 burgere til madpakkerne i morgen..

Velbekomme :-)